انجام رساله دکتری حسابداری | نمونه پروژه

انجام رساله دکتری حسابداری | نمونه پروژه

مقدمه

در انجام رساله دکتری حسابداری حاضر در فصل قبل پس از بیان آمار توصیفی مربوط به داده ها شامل ویژگی های نمونه مورد بررسی و شاخص های آماری در هر گروه از صنایع، آزمون استنباطی شامل آزمون های کولموگروف-اسمرینف و کراسکال والیس تشریح شد. در ادامه آزمون فرضیه های پژوهش به تفکیک فرضیه ها انجام و نتایج حاصل از آن ها گزارش گردید. تحلیل های اضافی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزیی توسط نرم افزار SmartPLS به تفکیک هر گروه از صنایع و در کل انجام و نتایج آن گزارش شد. در این فصل از انجام رساله دکتری حسابداری به مرور نتایج بـدست آمده از پژوهـش، بحث و نتیجه گـیری، پیشنـهادهایی بـرای پژوهـشـگران آتـی، محدودیت های پژوهش و استفاده کنندگان نتایج این پژوهش پرداخته می شود.

مروری بر نتایج بدست آمده از انجام رساله دکتری حسابداری حاضر

همان گونه که در فصول پیش انجام رساله دکتری حسابداری حاضر بیان شد، طبق تئوری مبتنی بر منابع (ورنرفلت، 1984؛ بارنی، 1991؛ ماهونی و پاندیان، 1992؛ شندل، 1994؛ کریستند و بونتیس، 2007؛ لاتینن، 2009)، منابع نامشهود همانند منابع مشهود بر عملکرد شرکت اثرگذار است. هدف اصلي اين مطالعه بررسي رابطه بين اقلام نامشهود و عملکرد مالی و اقتصادی شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. در اين راستا، اثر دارايي هاي نامشهود ثبت شده در ترازنامه و ارزش نامشهود شرکت با استفاده از متغيرهاي تشريح شده در فصول پیشین، بر عملکرد مالي و اقتصادی شرکت ها بررسي شد. اين مطالعه ابتدا به بررسي دارايي هاي نامشهود گزارش شده و همچنين دارايي هاي نامشهود گزارش نشده در ترازنامه شرکت ها پرداخت و سپس تاثير اين روش ها را روي عملکرد شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد واکاوي قرار داد. براي بررسي تاثير دارايي هاي نامشهود گزارش نشده در ترازنامه، از روش هـاي مبتني بر ارزش بازار نظير نسبـت ارزش بازار به دفتري  و کيـو توبيـن  استفاده شد. مبلغ دارايي-هاي نامشهود ثبت شده و اموال فکري به عنوان دارايي هاي نامشهود ثبت شده از متن صورت های مالی، یادداشت های پیوست صورت های مالی و سایر گزارشات مندرج در منابع مختلف استخراج شد. طبق استاندارد حسابداری شماره 17 "هرطبقه از داراييهاي نامشهود شامل گروهي از دارايي ها با ماهيت و كاربرد مشابه در عمليات واحد تجاري است" که نمونه آن ها در فصل سوم ذکر شده است.

محدودیت ها در انجام رساله دکتری حسابداری

انجام رساله دکتری حسابداری حاضر صرفاً مبتنی بر اطلاعات 146 شرکت طی سال های 1391- 1380 در بورس اوراق بهادار تهران بود. به منظور در نظر گرفتن چرخه های اقتصادی یک دوره 12 ساله (جمعاً معادل 1752 سال شرکت) مورد بررسی قرار گرفت. با این وجود، تعمیم نتایج این مطالعه به سایر شرکت ها و یا سایر دوره ها باید با احتیاط صورت پذیرد. با توجه به ناهمگنی شرکت های مورد بررسی به منظور حذف داده های پرت و تحلیل صحیح تر، تعداد اندکی از شرکت ها از نمونه مورد بررسی حذف شدند که این موضوع ممکن است در نتایج نهایی تاثیرگذار باشد. همچنین با توجه به عدم امکان ارزشیابی دقیق دارایی های نامشهود ثبت نشده، از جایگزین های ساده ای که مبتنی بر ارزش بازار شرکت بودند استـفاده شد، که کارآ نبودن بازار سرمایه در ایران (فدایی نژاد، 1373؛ نمازی و شوشتریان، 1374؛ صمدی و همکاران، 1386؛ اله یاری، 1387) بر این متغیر اثرگذار است و خود به نیز عنوان یک محدودیت محسوب می شود.
افزون بر این، در محاسبه برخی از متغیرها (مانند اضافه ارزش بازار نسبت به ارزش دفتری و ارزش افزوده اقتصادی) از ارزش  بازار دارایی های شرکت استفاده شد که عوامل زیادی از جمله تورم در این ارزش ها اثرگذار است که از بابت این عوامل، تعدیلی در محاسبه متغیرها انجام نشد که یکی دیگر از محدودیت های این پژوهش به شمار می آید.
همچنین اثرات ناشي از تفاوت در روش هاي حسابداري در اندازه گيري، شناسایی و گزارش دارایی های نامشهود ممكن است برنتايج تاثير بگذارد كه به دليل عدم دسترسي به اطلاعات،  تعديلي از اين بابت صورت نگرفته است.

جهت دانلود فایل کمکی انجام رساله دکتری حسابداری کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری حسابداری با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۱/۰۸
|
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب